Alla inlägg under januari 2014

Av Ann-Louise Gustafsson - 30 januari 2014 20:11

Jag har nu provat att göra små tosser/strumpor och en liten snuttis som jag sedan skickade upp till Stockholm!, nu i veckan.
Våra grannar blev mormor & morfar för ca 2 månader sedan, och se lyckan i deras ögon av att ha fått bli morföräldrar fick mej till att prova sticka tossor/strumpor. Första gången jag gjort det och hör å häpna det verkar blivit bra!!!
Sen tror jag att jag fått dille på att göra/virka 'snutits' med en groda så en sån gjorde jag givet viss oxå! Det slank med även en mysdress MEN den har jag inte gjort!
Det lilla knytet heter Bruno och det e så roligt när något verkar bli uppskattat. Fick ett så fint sms av Brunos mamma Maria. Och jag va nyss inne hos Brunos mormor & morfar och vissade bilden. Då sa mormor du ska veta att det är uppskattat , de blev jätte glada! Och få höra dem orden och läsa sms fyllde mitt hjärta av värme! Det gav mej energi och MYCKET positiva tankar!.
Det behöver inte vara något speciellt för att det ska bli uppskattat.

Kram Isa

Av Ann-Louise Gustafsson - 24 januari 2014 22:37

Ja jag har provat att sticka ;) Kan nog bli fler gånger !!!!

Av Ann-Louise Gustafsson - 23 januari 2014 21:15

Blir inte så flitigt skrivit här, men kanske desto mer VIRKAT :)
Mitt senaste projekt har varit en ny snuttefilt och en uggla!
Har tänkt mej gjöra en liten familj i Ugglor. Så den jag gjort nu går bli nån av de vuxna .
// Kram

Av Ann-Louise Gustafsson - 12 januari 2014 11:42

Ja så nu är min sjal med snäckskals motiv klar. Det va svårt att av sluta, ville bara fortsätta!!! Men så finns det så mycket annat jag vill/tänkt/ska göra. Får så myk inspiration på Fb... Är med i ett par stycken grupper där och oj det finns saker i oendlighet att göra BARA man har tid och lust!
Lust har jag nog hela tiden, men tid kan vara lite sisådär...
Nu ska jag fundera lite på nästa projekt !!

Av Ann-Louise Gustafsson - 8 januari 2014 07:51

Jag har sagt att jag ALDRIG, skulle ge mej på nåt stort arbete. Men man ska nog aldrig sägs aldrig ?
Det e kanske inte e så stort arbete för den som e van och duktig, men för mej är det!
Men roligt att se hur det växer..
Jag har till och med börjat att gilla färgen, fattar inte varför jag börjar göra något i rosa toner då jag själv ej gillar den färgen.. Får väl nu erkänna att jag börjat gilla ROSA ?

Av Ann-Louise Gustafsson - 5 januari 2014 11:44

När jag har lite mer tid och kan slita mej från virket så ska jag snygga till denna blogg ?
Men håll till godo så länge. // Isa

Av Ann-Louise Gustafsson - 5 januari 2014 11:40

Inget proffs e jag men kan ändå va roligt att lägga upp vad jag gjort för något. Och ibland kan det säkert handla om något helt annat.
Just nu har jag fastnat i träsket med att virka ?!! Alla tankar bara försvinner under tiden , svårt att avsluta.., tänker ofta BARA ett varv till men det blir ofta betydligt fler. Kan detta va en drog??
Har bara gjort lite små saker. Men just nu håller jag på med en snäckskals sjal ett evighets projekt känns det som!! Men jag ska INTE ge upp....

1.Kudde med mormors rutor

2

3. Snuttefilt

4. Convers sockar

5. Tvålpåsar

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards